شاهد و ایثارگر

rahbari
آخرين ويرايش صفحه
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 10:55:35
آرشیو خبر

اخبار

1402/11/25

دانشگاه شیراز میزبان و مجری دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی خواهد بود.

دانشگاه شیراز میزبان و مجری دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، طی مراسمی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز، دکتر حامد تقوایی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و دکتر سید فردین تقی‌زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از پوستر دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی رونمایی و امضای تفاهم‌نامه برگزاری این جشنواره میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور نمودن توانمندی و ایجاد نشاط مطرح و اعلام کرد: دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، از دی‌ماه 1402 آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

دکتر حامد تقوایی از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره به فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر‌آگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد و خبر داد: این جشنواره در دو بخش ۱. قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و ۲. در بخش‌های هنری و ادبی برگزار می شود که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند شرکت نمایند.

به‌گفته‌ی این مقام مسؤول، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات