rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1402/11/10

سومین نشست مدیران شاهد و ایثارگر منطقه هشت کشور

سومین نشست مدیران شاهد و ایثارگر منطقه هشت کشور با حضور مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان بعدازظهر 10 بهمن ماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به حضار و میهمانان، ایام ماه رجب را تبریک گفت و افزود: امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) و عنایات و مهربانی خداوند متعال، از پیروان راستین ائمه اطهار و سیره اهل بیت (ع) باشیم و از فضائل و فیوضات معنوی این ماه مبارک بهره کافی بریم.

رئیس دانشگاه گفت: امیدواریم که این نشست‌ها با دستاوردهایی در حوزه کاری و ایجاد هم افزایی بیشتر در بین مدیران شاهد و ایثاگر منطقه هشت باشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های دانشگاه اشاره نمود و عنوان کرد: تعداد 1800 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 350 دانشجو از فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و 1450 دانشجو از فرزندان رزمندگان و جانبازان کمتر از 25 درصد هستند.

دکتر اکبری‌فرد اظهار داشت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید با توجه به جایگاهی که دارند به دنبال تعالی و حفظ کرامت انسانی خود باشند تا مایه تعالی و سرآمد نظام باشند.

وی با بیان اینکه در فضای موجود هر فرزند شهیدی می‌تواند فکر، ایده و نگاه پدر، برادر و یا خواهر شهید خود باشد افزود: این وظیفه همه مدیران شاهد و ایثارگر است که به دانشجویان کمک کنند تا در مسیر درست گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن سلام و خیرمقدم گفت: امیدوارم این چنین جلساتی برای رشد و تعالی خانواده شاهد و ایثارگران دانشگاه‌های کشور همراه با برکات بی‌شماری باشد.

وی گفت: هر فرد یک هویت انسانی و خدایی دارد و گاهی هویتی را با عناوین خاص پیدا می‌کند به عنوان مثال خانواده شهید یا جانباز یا ایثارگر که جایگاه و هویتی ویژه‌ دارد و این وظیفه سنگین‌تری را بر دوش آنها قرار می‌دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: یکی از کارهایی که دشمنان در فضای دانشگاهی دنبال می‌کنند، از بین بردن هویت دانشگاهیان و به طور خاص افراد تاثیرگذار دانشگاه است و یکی از ضروریات ستاد شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها، هویت بخشی به جامعه دانشگاهی است.

مجتبی پویا سرپرست محترم اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یاد و خاطر بنیانگذار کبیر انقلاب امام راحل و شهدای گرانقدر، این ایام فرخنده را تبریک گفت و افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی نقطه عطف با شکوهی، در تاریخ مجاهدت های دلیرانه ملت بزرگ ایران علیه ظلم و بی عدالتی است و امیدوارم با تلاش و همدلی بیشتر، همچنان پرتلاش در عرصه علم، عمل و سازندگی رو به سوی افق‌های روشن حرکت کنیم.

دکتر تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان ضمن سلام و خیرمقدم گفت: ما شاهد یک شکاف بین نسلی که در حال اتفاق افتادن است، می‌باشیم که این شکاف بین جوانان وجود دارد و در حوزه شاهد و ایثارگر این شکاف نمود بیشتری دارد و قطعا در نگاه دشمنان، هدف قرار خواهد گرفت.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: بسیار خوشحالیم که دومین جایزه ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در زادگاه شهید سلیمانی کسی که پیر،جوان،کودک و بزرگ  همه عاشقانه دوستش می‌دارند، را برگزار می‌کنیم که آن یک جایزه ملی است که به نخبگان حوزه شاهد و ایثارگر اهدا می‌شود.

در ادامه جلسه مدیران شاهد و ایثارگر منطقه هشت کشور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیران و مسئولان شاهد و ایثارگر مطقه هشت کشور با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه با قرائت زیارت‌نامه و فاتحه یاد و خاطره شهدای سر افراز هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و ضمن ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهداء، با آرمان‌های والای شهداء تجدید میثاق کردند.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ