rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1402/12/13

تأکید مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان بر مهارت‌آموزی

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان بر لزوم مهارت‌آموزی دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور، تأکید کرد.

تأکید مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان بر مهارت‌آموزی
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز،  دکتر سید فردین تقی‌زاده، در نشست هم‌اندیشی مدیران شاهد و ایثارگر منطقه 10 کشور  که در تالار اجتماعات حوزۀ ریاست دانشگاه برگزار شد، با شادباش اعیاد شعبانیه و تقدیر از آحاد مردم برای حضور در ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمنان تلاش کردند که مردم را از حضور در این دوره از انتخابات دلسرد کنند؛ اما با همت و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، خواستۀ آنان محقق نشد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، ادامه داد: همواره آحاد مردم در همۀ رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیش‌گام بوده‌اند، ازاین‌رو مسئولان باید بیش‌ازپیش قدردان آنان باشند.

دکتر تقی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های این اداره در حوزۀ دانشجویی، تصریح کرد: در حوزۀ فعالیت‌های مرتبط با دانشجویان شاهد و ایثارگر باید با تمام وجود خادم خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم؛ شاهد این مسئله هستیم که برخی قوانین برای این خانواده‌ها تصویب می‌شود؛ اما ره‌آوردی برای آنان ندارد و بسیاری از خانواده‌های شاهد و ایثارگر دچار مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به تغییر رویکردها در حوزۀ دانشجویان شاهد و ایثارگر، خاطرنشان کرد: در حوزۀ «توانمندسازی» دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه‌هایی تدوین، ابلاغ و اجرا شده است. در حوزۀ فرهنگی نیز اجرای برنامۀ «بصیرت‌افزایی» و برپایی کلاس‌های آموزشی با استقبال خوب دانشجویان همراه بوده است.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان از برگزاری برنامۀ «ضیافت ایثار» به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این اداره نام برد و گفت: در این دوره از کلاس‌ها تلاش شد ارتباط میان دانشجویان و مدرسان، تقویت شود. همچنین دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور در مسابقات ورزشی با یکدیگر به رقابت پرداخته و فضایی شاد و فرهنگی برای این دانشجویان، ایجاد شد.

دکتر تقی‌زاده از مسئولان امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های استان خوزستان خواست شرایط لازم برای حضور دانشجویان در طرح «ضیافت ایثار» را فراهم نمایند.

وی از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور پس از ۱۰ سال وقفه خبر داد و گفت: پنجمین دوره از این مسابقات سال ۱۴۰۴ به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و مناطق مختلف می‌توانند مسابقات انتخابی را در سال آینده برگزار کنند.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، با اشاره به برگزاری جشنوارۀ قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این دوره از جشنواره امکان حضور همۀ دانشگاهیان در بخش «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» است. تقی‌زاده از برگزاری آیین تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر سراسر کشور و برپایی جشنوارۀ شهید سردار سلیمانی به‌عنوان دیگر برنامه‌های این اداره کل نام برد.

وی با قدردانی از مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز برای اجرای طرح «هدایت تحصیلی» از مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه ۱۰ کشور (دانشگاه‌های استان خوزستان) خواست این طرح با حضور استادان مجرب اجرایی شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه یک درصد از بودجۀ دانشگاه‌ها باید در حوزۀ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، خواستار آن شد که مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های استان خوزستان در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ