rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1402/9/8

رویکرد اداره شاهد و امور ایثارگران‌ توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: رویکرد ما در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

رویکرد اداره شاهد و امور ایثارگران‌ توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است
به گزارش روابط عمومی اداره کل، مراسم افتتاحیه نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور با حضور دکترهرسیچ رییس دانشگاه اصفهان،دکتر اردوان  ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر،دکتر مسعود احمدی نیا مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان، دکتر اصلانی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان و  دکتر نوروزی معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان امروز 8 آذر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد و تا روز پنج شنبه ۹ آذر ادامه دارد.

دکتر سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در این نشست با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: کانون های علمی و فرهنگی ایثار در دانشگاه‌ها باید فعال شوند و دبیران این کانون ها به عنوان بازوان اجرایی ادارات شاهد و ایثارگر مسئولیت این مهم را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه ماموریت جهاد تبیین بر دوش شما است؛ اظهار کرد: شما دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار باید پرچم‌دار اجرایی راهیان پیشرفت باشید زیرا کانون‌ها به دو بخش علمی و فرهنگی تقسیم شده‌اند و هر دو مقوله را در برگرفته‌اند.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دبیران از آنجایی که در راس این کانون‌ها قرار دارند باید علاوه برفعالیت‌های علمی به فعالیت‌های فرهنگی نیز بپردازند و ما از شما دانشجویان انتظار داریم بیش از هر چیز جزء دانشجویان نمونه و ممتاز دانشگاه باشید و به عبارتی دانشجوی چند بعدی شوید.

دکتر تقی زاده افزود: ماموریت‌ ما در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر است به طوری که در دو سال اخیر برای اولین بار برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان شاهد ایثارگر تدوین،برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: ما در اداره کل برنامه‌هایی را در سطح ملی برگزار کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توانیم به اولین  و دومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار، اولین و دومین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی و اولین جشنواره جایزه شهید سلیمانی و اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی اشاره کنیم.

دکتر تقی زاده ادامه داد: اولین دوره جشنواره شهید آوینی تنها مختص به دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم بود اما امسال دومین دوره آن به میزبانی دانشگاه شیراز و در اسفند ماه و یا فروردین ماه برگزار خواهد شد و تفاوتی که با دوره قبل دارد این است که این دوره کلیه دانشگاه های کشور را نیز شامل می شود و همه دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می‌توانند در آن شرکت کنند زیرا معتقد هستیم به هر میزان این حلقه گسترده شود فرهنگ شهادت و ایثار نیز بیشتر ترویج خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این اداره کل می توانیم به دومین جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در بهمن ماه 1402 اشاره کنیم که بر اساس آن از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگری که بدون اعمال سهمیه توانسته‌اند در کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی صاحب رتبه شوند، در دانشگاه شهید با هنر کرمان در کنار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل به عمل خواهیم آورد.

دکتر تقی زاده با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است؛ اظهار کرد: یک دانشجوی شاهد ایثارگری که دانش آموخته می‌شود باید علاوه بر تخصص خود در یک رشته، مهارتی را آموخته باشد تا دچار مشکل اشتغال نشود به همین منظور ان شاء الله سال آینده دوره مهارت افزایی را نیز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در این اداره کل این است که دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمند،مدیر و مدبر و لایق خدمت رسانی به  انقلاب اسلامی تبدیل شوند به طوری که از بعد علمی و فرهنگی رشد یافته باشند.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ