rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1401/12/7

دانشجویان شاهد و ایثارگر با تاسی به شهید آوینی روایتگری صادق در جریانات مختلف جامعه باشند

رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر با تاسی به شهید آوینی روایتگری صادق در جریانات مختلف جامعه باشند.

دانشجویان شاهد و ایثارگر با تاسی به شهید آوینی روایتگری صادق در جریانات مختلف جامعه باشند
به گزارش روابط عمومی اداره کل، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره قرانی، فرهنگی و هنری شهید اوینی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خدمت بی منت و با افتخار برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و تفکری که جانبازان و شهدا مروج آن بوده و هستند برای همه ما مایه مباهات است.

وی در ادامه گفت: بنده از زمانی که مسوولیت سازمان امور دانشجویان بر عهده ام نهاده شد، تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته ام تا ماموریت‌ها و وظایف سازمان را در تمام حوزه ها به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر به بهترین وجه ممکن به اجرا برسانم.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ چهار برنامه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تدارک دیده شد؛ خاطرنشان ساخت: طرح ملی ضیافت ایثار، المپیاد فرهنگی – ورزشی، جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی و در نهایت جشنواره قرآنی، فرهنگی هنری شهید آوینی چهار برنامه ای بودند که به همت اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این برنامه ها در جهت اهداف ویژه ای برگزار شده است؛ تصریح کرد: المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در جهت تلاش برای کشف استعدادهای ورزشی و توانمند سازی دانشجویان، اولین جایزه ملی سردار شهید سلیمانی در جهت شناسایی استعدادهای برتر و جریان سازی علمی، طرح ملی ضیافت ایثار با هدف بصیرت افزایی و تقویت بنیه فرهنگی ،سیاسی و اعتقادی و جشنواره قرانی، در جهت ایفای نقش دانشجویان در بخش های مختلف قرانی و مسائل فرهنگی و هنری برگزار گردید.

دکتر داداش‌پور با اشاره به اینکه نام این جشنواره به نام شهید اوینی متبرک شده است؛ تصریح کرد: شهیدآوینی سید شهیدان اهل قلم هستند و از آنجایی که نام این جشنواره مزین بنام شهید آوینی است طبعا باید اهداف و راه ایشان به نوعی تبیین گردد و دانشجویان شاهد و ایثارگر بتوانند با مطالعه آثار ایشان در شناخت مسیر درست گام بردارند و بی شک اندیشه شهید آوینی، مهمتر از شخصیت اوست و آوینی وقتی آوینی شد که سبک و سیاق زندگی اش ۱۸۰ درجه تغییر یافت و از روشنفکر نمایان فاصله گرفت و به یک روشنفکر دینی و دغدغه مند و انقلابی تبدیل شد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر با تاسی به شهید آوینی روایتگری صادق در برابر راویان کاذب باشند ؛ افزود: اعتقاد راسخ شهید آوینی به نظام اسلامی، ولایت فقیه و فرهنگ انقلاب در مواجهه با تهاجم فرهنگی، غربزدگی، روشنفکری منحرف و تحجّر، او را به جهادی تمام عیار واداشت که جا دارد دانشجویان شاهد و ایثارگر ما نیز با تاسی به او راهش را تداوم بخشند.

وی از شهید آوینی بعنوان معلمی عاشق و روایتگری صادق نام برد که مروت و مردانگی شهدا را روایت می‌کرد و در ادامه افزود: جامعه ما در حال حاضر به روایتگران و جریان سازان فکری نیازمند است و امیدواریم در سال آینده این جشنواره بتواند در این حوزه ها نیز دایره فعالیتش را بسط و گسترش دهد.

دکتر داداش‌پور تصریح کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر تنها محدود به دانشگاه های دولتی نمی‌شوند و می توانیم در سال آینده تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر را از دانشگاه های غیر دولتی نیز در همه حوزه ها و قلمروهای علمی این جشنواره مشارکت دهیم.

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات