rahbari
آرشیو خبر

اخبار

1401/8/11
برگزاری ۲ طرح جشنواره شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی فرهنگی هنری شهید آوینی کلید خورد

برگزاری ۲ طرح جشنواره شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی فرهنگی هنری شهید آوینی کلید خورد

به گزارش روابط عمومی اداره کل، بیست و هشتمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد. در این گردهمایی دکتر فردین تقی‌زاده مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: امسال در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بعد از یک دوره دو ساله شیوع کرونا، 4 طرح ملی با عناوین دوره ملی ضیافت ایثار، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر جایزه سردار شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی طراحی گردید.

برگزاری ۲ طرح جشنواره شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی فرهنگی هنری شهید آوینی کلید خورد
مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: برگزاری ۲ طرح جشنواره شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی فرهنگی هنری شهید آوینی از سوی سازمان امور دانشجویان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل، بیست و هشتمین گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد. در این گردهمایی دکتر فردین تقی‌زاده مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: امسال در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بعد از یک دوره دو ساله شیوع کرونا، 4 طرح ملی با عناوین "دوره ملی ضیافت ایثار"،" سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر" "جایزه سردار شهید سلیمانی" و "جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی" طراحی گردید.

وی با بیان اینکه از 4 طرح ملی، طرح ضیافت ایثار و سومین المپیاد در تابستان 1401 برگزار شده است؛ اظهار کرد: دوره ملی ضیافت ایثار در دو بخش برادران (300 نفر) و خواهران (350 نفر) تابستان امسال در کنار بارگاه نورانی امام مهربانی ها به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد با استقبال بسیار زیاد دانشجویان برگزار گردید که دانشجویان شرکت کننده در این دوره ملی رضایت کامل داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و رضایت‌مندی بالای دانشجویان شرکت‌کننده در کارگاه‌های طرح ملی ضیافت ایثار، قصد داریم در طول سال کارگاه‌هایی را برای این دانشجویان در مناطق دهگانه کشور برگزار کنیم.

دکتر تقی زاده افزود: برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار (اولین دوره بصیرت افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور) باعث شد تا برای دانشجویان شاهد و ایثارگر فرصتی ایجاد شود که در کنار یکدیگر زندگی جمعی کوتاهی را تجریه کرده و همدلی و تعاملی ایجاد نمایند و خود را در عرصه جامعه تنها احساس نکنند و بدانند که افراد دیگری هستند که شرایط سخت تری را تحمل می‌کنند. این مسئله به ایجاد همدلی بین دانشجویان کمک به سزایی داشت.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان در طرح ملی ضیافت ایثار احساس امنیت می‌کردند تا بتوانند حرف‌های ناگفته‌ای که شاید در جامعه نمی‌توانند عنوان کنند را به زبان آوردند و تا حدودی آلام خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌تواند به همدلی و همبستگی و ایجاد قوت قلب برای تک تک آن‌ها کمک نماید.

دکتر تقی‌زاده با بیان اینکه یکی از اهداف طرح ملی ضیافت ایثار ارائه نظام صحیح تفکر و دست‌یابی به معرفت دینی در چارچوب نیازهای روز اجتماعی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر بود، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها نشان داد که در صورت توجه به این جامعه و رفع موانع ایجاد شده در مسیر تحصیل و زندگی می‌توان به عزتمندی و هویت‌مداری این عزیزان کمک شایانی کرد و در مجموع قطعا نتایج قابل توجهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده دانشجویان شرکت‌کننده در طرح از برنامه‌های برگزار شده در این طرح که شامل زیارت حرم امام رضا علیه السلام، برنامه حرم و حرم شناسی، برنامه های تفریحی و ورزشی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها، حضور در حلقه های معرفتی گروهی و ... بود رضایت داشته‌اند و خواستار اجرای طرح در سال‌های آتی بودند.

دکتر تقی‌زاده تصریح کرد: در این دوره دانشجویان در مسابقات ورزشی و فرهنگی شرکت کردند که از برندگان این مسابقات در پایان این مراسم تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری این طرح استعدادیابی دانشجویان بود ان شاء الله برنامه داریم از دانشجویانی که در حوزه‌های گوناگون توانمند هستند در برنامه‌های بعدی استفاده کنیم و این عزیزان در دانشگاه محل تحصیل نسبت به فعال نمودن کانون‌های ایثار همکاری نمایند.

وی ادامه داد: سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با شعار "ورزش، همدلی، ایثار" و با هدف ایجاد نشاط و پویایی در دو بخش پسران (600 نفر) و دختران (361 نفر) از ۲۹ مرداد تا ۶ شهریور در تابستان به میزبانی دانشگاه اصفهان (بخش دختران) و دانشگاه صنعتی اصفهان (بخش پسران) در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج و دو و میدانی برگزار گردید که شور و نشاط و سطح رقابت ها در این المپیاد کمتر از رقابت های ملی نبود.

دکتر تقی‌زاده افزود: تصمیم داریم در چهارمین المپیاد که در سال 1402 در شهر رشت و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می شود در کنار هفت رشته المپیاد سوم، رشته‌های ورزشی همگانی را نیز داشته باشیم تا ضمن ایجاد یک فضای صمیمی و همدلی مطلوب‌تر تعداد دانشجویان بیشتری شرکت نمایند.


وی افزود: از آخرین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از یک دهه است که می‌گذرد و امسال بعد از دو سال آموزش مجازی (به دلیل شیوع بیماری کرونا) مجددا برگزار گردید. علیرغم اینکه زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و تشکیل تیم‌ها و انجام تمرین وجود نداشت اما در این المپیاد با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شدیم به گونه‌ای که در رشته فوتسال 23 تیم شرکت کردند و به اذعان کمیته فنی و انجمن های ورزشی مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است و سبب شد تا در مسابقات والیبال با تشخیص عضو هیأت مدیره فدراسیون والیبال تعدادی از دانشجویان شرکت کننده به اردوی تیم ملی دانشجویی رشته والیبال دعوت شدند.


مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر ادامه داد: برای برگزاری چهارمین المپیاد زمان مناسب در اختیار دانشگاه‌ها وجود دارد بنابراین بعد از اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و ارسال آمار متقاضیان چنانچه آمار شرکت‌کنندگان به گونه‌ای باشد که امکان حضور همه نباشد مسابقات منطقه‌ای را برگزار و با تخصیص سهمیه به مناطق، تیم‌ها و نفرات برگزیده در چهارمین المپیاد دانشجویان شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: دو طرح جایزه سردار شهید سلیمانی و جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی نیز در حال اجرا می باشد. علاوه بر این 4 طرح، جشن دانش آموختگی دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر نیز مقرر است در سال آینده اجرا گردد.

دکتر تقی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: از حمایت‌های مادی و معنوی ریاست محترم سازمان و معاون محترم امور دانشجویان داخل سازمان از تمام برنامه‌های اداره کل قدردانی می نمایم.

نظر شما
نام  
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ

دسترسی سریع به ادارات